Slyšeli jste o mezinárodním marketingu? A víte, jak jej úspěšně realizovat?

Slyšeli jste o mezinárodním marketingu? A víte, jak jej úspěšně realizovat?
PeteLinforth / Pixabay

Ať už jste měli dobrý nápad nebo našli díru na trhu, rozhodli jste se rozčeřit podnikatelské vody. Během vaší kariéry jste se již pravděpodobně několikrát setkali se slovem marketing, jež je nezbytnou součástí podnikatelské praxe. Říká vám ale něco slovní spojení „mezinárodní marketing“? Zcela přirozeným selským rozumem dojdeme k úvaze, že půjde o marketing realizovaný na mezinárodním poli. Problematika tohoto oboru je ovšem o něco komplexnější. Pojďme se na ni tedy detailně podívat.

Kde se vzal mezinárodní marketing?

Prvním krokem k mezinárodnímu marketingu byla nepochybně globalizace, jež umožnila prudký rozvoj mezinárodního podnikání jak v oblasti výroby, tak v oblasti služeb. Významným milníkem byla také liberalizace a s ní spojený volný pohyb osob a kapitálu. Kombinace výše zmíněného předurčila vznik zcela nového oboru, který nese jednotné označení „mezinárodní marketing“.  Ten má ve většině úspěšných firem výraznou integrující úlohu, jež má za cíl sladit mezinárodní komerční aktivity s filosofií společnosti.

Jak mezinárodní marketing vlastně funguje?

Hlavním cílem mezinárodního marketingu je odhalení, poznání, pochopení a zejména uspokojení potřeb zákazníků na zahraničních trzích. V rámci tohoto procesu ale nezůstává stranou ani daná společnost, která bude při realizaci mezinárodního marketingu naplňovat zároveň i vlastní cíle, za jejichž účelem byla založena. Společnost se snaží se zákazníky navázat dlouhodobý obchodní vztah, realizuje mezinárodní marketingový mix a zároveň zajišťuje výzkum mezinárodních trhů.

Nejste si na mezinárodním poli jistí?

Pokud nemáte s mezinárodním marketingem doposud žádné zkušenosti, stačí oslovit firmu, která se na toto specifické odvětví specializuje a požádat ji o pomoc. Při výběru zohledněte reference společnosti, její úspěchy, ale třeba i úroveň a kvalitu služeb, které nabízí. Nejcennější jsou v této oblasti pochopitelně osobní reference a doporučení známých. Hodně vám mohou napovědět i případové studie uveřejněné na oficiálních webových stránkách dané společnosti.

Zajímavým tipem je firma PartnerCIS s.r.o., která nabízí řadu služeb nejen v oblasti mezinárodního marketingu.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.